9 اردیبهشت, 1398

انواع آبگرمکن های برقی را بشناسید

معرفی کامل و مقایسه مدل های مختلف آبگرمکن های برقی

آبگرمکن های برقی از بسترهای مختلفی دسته بندی می شوند که موجب شده هر کدام دارای کاربری منحصر به فرد خود باشد. آبگرمکن های دیواری از لحاظ نوع نصب به دو نوع دیواری و ایستاده تقسیم می شوند.

آبگرمکن های دیواری به دلیل اشغال حداقل فضای محیط مورد استقبال آپارتمان نشینان قرار گرفته است. آبگرمکن های ایستاده علیرغم اشغال فضای زیاد، دارای قدرت گرمایش بهتر و سریع تری نسبت به آبگرمکن های دیواری می باشند. آبگرمکن دیواری به دو نوع مخزن دار و بدون مخزن تقسیم بندی گردیده است اما آبگرمکن ایستاده فقط به صورت مخزن دار به بازار مصرف عرضه شده اند. مصرف کنندگان می توانند با الویت بندی نیازهایشان مناسب ترین آبگرمکن را انتخاب نموده و از آن در راستای رفع نیاز های خود به آب گرم بهداشتی بهره ببرند.

موارد مصرف آبگرمکن برقی:

  • استفاده در ویلاها: یکی از مهمترین موارد مصرف آبگرمکن‌های برقی، ویلاها هستند. ویلا‌ها و خانه باغ‌ها که عموما دور از فضای شهری هستند، امکان دسترسی به گاز شهری ندارند بنابراین برای تامین آب گرم مصرفی نیاز به استفاده از منبع دیگری برای ایجاد گرما هستند و در دسترس ترین آن‌ها برق می‌باشد.
  • استفاده در کانکس‌ها: کانکس‌ها به دلیل اینکه قابلیت جابجایی دارند، امکان اتصال آن‌ها به گاز شهری وجود ندارد و امکان لوله کشی گاز را ندارد. علاوه بر این، کانکس‌ها معمولا در کارگاه‌ها یا مکان‌هایی که از امکانات شهری دور هستند قرار دارند. بنابراین آبگرمکن‌های برقی گزینه ایده آلی برای استفاده در آن می‌باشد.
  • استفاده در روستاها: روستاهای بسیاری در سطح کشور وجود دارد که از سیستم لوله کشی گاز بی بهره هستند. بنابراین استفاده از آبگرمکن‌های برقی بهترین گزینه برای تامین آب گرم بهداشتی می‌باشد.
  • مکان‌هایی که به آلاینده‌ها حساس هستند: اکثریت گرم کننده‌ها به علت استفاده از سوخت‌های فسیلی، تولید آلاینده‌ها در آن وجود دارد و مکان‌هایی که به مسائل بهداشتی و آلاینده‌ها حساس می‌باشند، می‌توانند از آبگرمکن برقی به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنند.

مقایسه آبگرمکن های مخزن دار و بدون مخزن

آبگرمکن های مخزن دار:

این مدل که پر استفاده ترین نوع آبگرمکن است، شامل یک مخزن عایق دار است. این آبگرمکن ها قادر به نگه داشتن مقداری آب گرم چیزی حدود ۳۰ تا ۸۰ گالن هستند. در داخل مخزن یک سنجش دمای آب وجود دارد که هنگام افت دمای آب به کمتر از دمای موجود، آبگرمکن دمای آن را افزایش می دهد. این فرایند مستمر گرم شدن آب، ۲۴ ساعت در روز، هفت روز در هفته، حتی زمانهایی که شما از آب گرم استفاده نمی کنید ; مانند وقتی که شما در حال خواب یا در تعطیلات هستید انجام می شود.

 نکات مهم در تعمیر و نگهداری معمولی آبگرمکن به شرح زیر می باشند:

  • دو بار در سال برای تخلیه رسوبات و مواد معدنی ایجاد شده در آبگرمکن اقدام کنید.
  • شیر ​​تخلیه فشار را برای اطمینان از عملکرد مطلوب آن چک کنید.
  • قبل از انجام هر اقدامی بر روی آبگرمکن حتما منبع انرژی را خاموش کنید.

آبگرمکن های بدون مخزن:

آبگرمکن برقی بدون مخزن که به آبگرمکن زود جوش نیز شهرت دارند،  با طراحی بسیار پیشرفته در تولید آب گرم بصورت لحظه ای قابلیت های مختلفی را برای کاربر به همراه دارند. این دستگاهها دارای قدرتهای مختلف بوده و به تناسب شرایط آب و هوایی و مقدار مصرف آب گرم به کاربران توصیه می شود. از ویژگی های شاخص این نوع آبگرمکن برقی، تولید آب گرم نامحدود و صرفه جویی در مصرف برق تا 40% در مقایسه با آبگرمکن های برقی مخزن دار می باشد.

لازم به ذکر است که بدلیل لحظه ای بودن دستگاه به محض باز کردن شیر آب گرم، آبگرمکن فعال شده و بلافاصله آب گرم در دسترس میباشد. تا زمانی که شیر آب گرم باز باشد بصورت نا محدود و بدون نوسان دما آب گرم مورد نیاز تولید خواهد شد. و در نهایت به محض بستن شیر آب گرم، آبگرمکن خاموش شده و هیچگونه مصرف برقی نخواهد داشت. این عملکرد دلیل اصلی صرفه جویی مصرف برق این نوع آبگرمکن ها می باشد. البته درمورد مصرف انرژی شاخص های مقایسه مصرف برق بصورت محاسبات دقیق فنی مهندسی انجام شده و در دسترس می باشد.

شرکت استیبل الترون آلمان مخترع اولیه این نوع دستگاه بوده و حدود 40 سال ازتولید اولین نوع این آبگرمکن ها میگذرد و از آن زمان تاکنون مدلهای مختلفی به بازارهای جهانی عرضه نموده است. این شرکت  با هوشمندسازی انواع مختلف این نوع آبگرمکن گزینه های بسیار متنوعی را برای مصرف های مختلف آب گرم با مدیریت مصرف انرژی فراهم نموده و در حال حاضر بالاترین رتبه فروش انوع آبگرمکن های برقی بدون مخزن  در جهان به شرکت استیبل الترون آلمان اخصاص دارد. همچنین این شرکت بدلیل توانایی های برتر درتولید تخصصی این نوع دستگاهها برای چند برند معتبر جهانی  مانند TECALOR, TATRAMAT, ZANKER, GEOWELL AEG , … بصورت اختصاصی آبگرمکن برقی تولید میکند.

12 مزیت آبگرمکن های بدون مخزن و زودجوش استیبل الترون:

  1. وزن بسیار سبک و دارای طراحی زیبا با ابعاد بسیار کوچک
  2. دارای عمر مفید حداقل 10 ساله با کارایی کامل
  3. مقاوم در مقابل خوردگی آب- بدون سوراخ شدگی و زنگ زدگی
  4. فاقد نوسان دما در حین مصرف
  5. دارای سیستم هوشمند ایمنی برق
  6. سهولت در نصب و راه اندازی
  7. عدم محدودیت در مصرف مداوم – آب گرم نامحدود : در این نوع آبگرمکن مادامی که شیر آب گرم باز است بصورت نامحدود و بدون نوسان، آب گرم دردسترس است و برخلاف آبگرمکن های مخزن دار به هیچ عنوان آب گرم تمام نخواهد شد ، حتی بصورت استفاده شبانه روزی!
  8. صرفه جویی 40 درصدی برق در مقایسه با آبگرمکن های مخزن دار : این نوع آبگرمکن بدون مخزن و زودجوش بوده و فقط در زمان باز شدن شیر آب گرم برق مصرف میکند و پس از بسته شدن شیر آب گرم دستگاه خاموش میشود. اما آبگرمکن های مخزن دار به محض استفاده آب گرم دستگاه روشن شده و پس از مدت طولانی و گرم شدن آب داخل مخزن، المنت خاموش میشود و گاه حتی بدون استفاده آب گرم به دلیل سرد شدن آب داخل مخزن المنت روشن خواهد شد. به همین دلیل آبگرمکن های بدون مخزن در مقایسه با آبگرمکن های مخزن دار صرفه جویی 40 درصدی در مصرف برق دارند.
  9. قابلیت نصب در حمام-زیر سینک-کابینت-سقف کاذب و…
  10. بدون هیچگونه صدا
  11. عدم نیاز به دودکش
  12. بدون نیاز به کپسول گاز و یا فضایی برای ذخیره سوخت

انواع آبگرمکن های برقی بدون مخزن استیبل الترون

تکفاز ها:

سه فازها:

دوشی :

مقالات , ,
متن ابزارک
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه